Viraj Alma Teknikleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Virajlara Giriş Viraj alımında genellikle yapılan en önemli hata, viraja otomobilin yere tutunma sınırlarını zorlayacak bir hızla girip daha sonra viraj içinde fren kullanma mecburiyetinde kalmaktır.Eğer dikkatli bir sürücü iseniz diğer araçlarla birlikte viraja girdiğiniz zaman çoğu sürücünün hızını ayarlayamamaktan ötürü neredeyse viraj çıkışına kadar fren lambalarının yandığına şahit olmuşsunuzdur. Bunun, şüphesiz ki viraj alımında uyulması gereken belli kuralları uygulamamaktan kaynaklanan nedenleri vardır. Viraj alımında geçerli ilk kural "yavaş gir - hızlanarak çık" şeklinde açıklayabileceğimiz ve yapılan genel hatanın tersine otomobili virajın alımı sırasında değil, daha viraja girmeden yavaşlatmayı hedefleyen kuraldır.

"Önce dış -sonra iç- tekrar dış" olarak adlandırabileceğimiz ikinci kural ise virajı dönülmesi mümkün en geniş açıyla dönebilmemizi ve dolayısıyla otomobilin yere daha fazla tutunmasına yardımcı olmayı amaçlar. Şekil 1'de yanlış şekilde girilen bir viraj görülmektedir. Giriş noktasında otomobilin bulunduğu yanlış konumdan ötürü, tepe noktasında viraj açısının ne kadar daraldığı rahatlıkla görülmektedir. Sonuç olarak bu noktada aracı neredeyse durma noktasına varacak kadar yavaşlatmak mecburi hale gelmektedir. Viraj alınırken yolun ne genişlikteki bölümünün kullanılacağı bir çok dış etkene bağlıdır.

Viraj içinde karşı yönden gelen olup olmadığını görmemizi engelleyen ağaç vb. görüş engelleyici birtakım etkenler ya da yolun şehir içi veya şehirlerarası bir yol olup olmadığıgibi.. Ancak, her koşulun uygun olduğu varsayımından hareketle doğru viraj alımını şu şekilde açıklayabiliriz: Virajları Doğru Almak Şekil 2 doğru şekilde viraj alımını göstermektedir. Doğru viraj alımında sürüş çizgisi "önce dış -sonra iç- tekrar dış" şeklinde olmalıdır. Şekilden de anlaşılacağı üzere, viraja dıştan, yani sağa dönen virajlarda yolun soluna yanaşarak, sola dönen virajlarda ise yolun sağına yanaşarak dönmek esastır.Otomobili viraj içerisinde yavaşlatmak yerine, gerektiği kadar vitesle birlikte hız düşürülerek otomobilin lastikleri yere tam olarak tutunabilecek şekilde viraja mümkün olduğunca dıştan girilir. Yani, otomobil viraja daha girmeden yavaşlatılması tamamlanmış olmalı ve bu hız, şekilde "apex" olarak gösterilen tepe noktasındaki hız dahil, virajın tümündeki en düşük hız olmalıdır. Fren ancak viraja giriş noktasından önce otomobili yavaşlatma maksadıyla kullanılmalıdır, viraj içinde frene basılmaz. Giriş noktasından itibaren otomobil virajın içine yönlendirilerek tepe noktasına kadar hız belirli bir miktarda artırılır. Tepe noktasında otomobile uygulanan merkezkaç kuvveti maksimum noktadadır. Bu nokta aynı zamanda virajın en içten dönüldüğü noktadır. Virajın en iç konumunda bulunulan tepe noktasından itibaren virajın uzak olan dış noktası hedeflenerek otomobile tam gaz verilerek virajdan çıkılır.



Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bunları boş bir yolda denemek lazım. Paylaşım için teşekkürler. Eminim faydası olur.


Çevrimdışı KaNKi

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 213
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • www.ankaramodifiye.com
  • Marka: Opel Corsa GSİ
  • Model: Farklı marka kullanıyorum
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Tipi: Benzin
Aracımın yere yakın olması ve geniş taban lastik kullanmam neticesinde virajlarda hiç sıkıntı yaşamıyorum :) Önceden virajlara hızlı girmeye korkardım. Şimdi hiç gayet rahat oluyor. Viraja girdiği gibi çıkıyor hiç sıkıntı yaşamıyorum :) Paylaşım için teşekkürler.
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Bizde 185 lastikleri 175 e düşürdük hey allahım ya.


Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Bende de Elantra olunca sıkıntı olmuyo valla.Accentle girmeye korkardım virajlara ama Elantrada yapıştırıyorum :)


Çevrimdışı KaNKi

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 213
    • Puan +7/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • www.ankaramodifiye.com
  • Marka: Opel Corsa GSİ
  • Model: Farklı marka kullanıyorum
  • Model Yılı: 97
  • Yakıt Tipi: Benzin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bende de Elantra olunca sıkıntı olmuyo valla.Accentle girmeye korkardım virajlara ama Elantrada yapıştırıyorum :)

98-00 accentlerden korkulmalı zaten. Araç hafif 900 kilo filandı sanıyorum. Lpg ile birlikte 999 kilo oluyor. Lastikler 175 taban. Bir de buna yüksekliği eklenince :D korkulası bir hal alıyor :D
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Geniş sırtlı lastikler yakıt tüketimini artırır :) Bence viraja yavaş gir, acelemiz yok :) Devir ekonomi devri :D

Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Bizde 185 lastikleri 175 e düşürdük hey allahım ya.


Çevrimdışı Umur Akkurt

  • FO-Usta Üye
  • *
    • İleti: 1,476
    • Puan +33/-8
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Hyundai
  • Model: Accent
  • Model Yılı: 2005
  • Yakıt Tipi: Benzin
Standardı neyse o bu lastiklerlede virajlarda sıkıntı yapmıyorda.Jantları ilerleyen zamanlarda avrupa versiyona çevirdigimde düzeltecem.


Çevrimdışı Tolga58

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 330
    • Puan +14/-2
    • Cinsiyet:Bay
    • Facebook
  • Ad Soyad: Tolga Ç.
  • Marka: Toyota
  • Model: Corolla
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Virajlarda arabanın ağırlığının önemi yoktur. Fizik kurallarını değiştiremeyiz sonuçta :)
Kimya'nın Mühendisi.


Çevrimdışı falcon

  • FO-Kıdemli Üye
  • *
    • İleti: 507
    • Puan +24/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Marka: Chevy
  • Model: Lacetti 1.6 WTCC
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Benzin
Paylaşım için teşekkürler
Cümleler doğrudur sen doğru isen,
Doğruluk bulunmaz sen eğri isen.
                                                  Yunus Emre


Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Virajlarda arabanın ağırlığının önemi yoktur. Fizik kurallarını değiştiremeyiz sonuçta :)
Tolga kardeşim burda arabanın ağırlığından çok dingil mesafesi söylenmeye çalışıldı sanırım :) Mesela bizim Elantranın dingil mesafesi 2880mm :) ister istemez virajlarda rahat oluyor :D


Çevrimdışı Tolga58

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 330
    • Puan +14/-2
    • Cinsiyet:Bay
    • Facebook
  • Ad Soyad: Tolga Ç.
  • Marka: Toyota
  • Model: Corolla
  • Model Yılı: 2011
  • Yakıt Tipi: Motorin
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
Virajlarda arabanın ağırlığının önemi yoktur. Fizik kurallarını değiştiremeyiz sonuçta :)
Tolga kardeşim burda arabanın ağırlığından çok dingil mesafesi söylenmeye çalışıldı sanırım :) Mesela bizim Elantranın dingil mesafesi 2880mm :) ister istemez virajlarda rahat oluyor :D
Yok hayır arabanın ağırlığından bahsediyorum :) Gerçek şu ki; 'merkezkaç kuvveti=sürtünme kuvveti' bu kural değişmez değiştirilemez değiştirilmesi teklif bile edilemez gibi bir şey :D :D Bu eşitlikte birbiriyle doğru orantılı olan kütleler birbirini yok eder ve sonuç olarak virajlarda aracın savrulup savrulmaması kütleye değil virajın eğrilik yarıçapına bağlıdır :) Tabi her araba her viraja aynı hızda girer diye bir şey demiyorum bunu demek mümkün değil zaten. O zaman mercedes ve şahin aynı hızda her viraja girebilirdi :D Aracın süspansiyon sistemine, sizin de dediğiniz gibi dingil genişliğine, lastiğine, kasasına vs vs bunlara bağlıdır
Kimya'nın Mühendisi.


Çevrimdışı ersinerdem

  • FO-Özverili Üye
  • *
    • İleti: 206
    • Puan +18/-0
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: ERSİN ERDEM
  • Marka: HYUNDAI
  • Model: SONATA
  • Model Yılı: 2003
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
bu bahsedilen teknikler boş köy yollarında olabilir..fakat işlek sehir ve şehirlerarası yollarda virajlarda şeritler arası sürekli gezmek hem kendinizi hem de başkalarının hayatını tehlikeye atabilir...siz siz olun bu teknikleri uygulamak için karşı şeritlere girmeyin bence...virajlara aracınızın girebileceğine inandığınız hızlarla girmek her zaman daha güvenli olur...


Çevrimdışı Emre

  • FO-Muhteşem Üye
  • *
    • İleti: 792
    • Puan +31/-2
    • Cinsiyet:Bay
  • Forum Hyundai
  • Ad Soyad: Emre CANLI
  • Marka: Kia
  • Model: Rio 1.5 Comfort
  • Model Yılı: 2004
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG
Linkleri Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Görebilmektedir. Kayıt Ol yada Giriş Yap
bu bahsedilen teknikler boş köy yollarında olabilir..fakat işlek sehir ve şehirlerarası yollarda virajlarda şeritler arası sürekli gezmek hem kendinizi hem de başkalarının hayatını tehlikeye atabilir...siz siz olun bu teknikleri uygulamak için karşı şeritlere girmeyin bence...virajlara aracınızın girebileceğine inandığınız hızlarla girmek her zaman daha güvenli olur...
Katılıyorum :-5


Çevrimdışı FO-Admin

  • Admin
  • *
    • İleti: 58,684
    • Puan +615/-17
    • Cinsiyet:Bay
  • ForumOtomobil
    • ForumOtomobil
  • Ad Soyad: Önder Y.
  • Marka: Mercedes
  • Model: Klasik
  • Model Yılı: 1987
  • Yakıt Tipi: Benzin+LPG


 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33